Formarea clientelei – sfaturile Trainerului Internațional BB Marton Bettina

Formarea clientelei – sfaturile Trainerului Internațional BB Marton Bettina

Manichiuristele întreabă de multe ori pe grupuri şi forumuri despre ce să facă cu clientele nesuferite, care încalcă orice regulă şi care întârzie mereu.

Toate manichiuristele care sunt la început de carieră ţin cu dinţii de clientelă. Nu contează nimic, doar să vină, să fie cât mai multe, deoarece cheltuielile sunt numeroase până afacerea începe să funcţioneze şi toate vor succes în domeniu. Apoi începe să pornească lucrurie, agenda începe să fie plină de programări, nu putem să mai primim clientă nouă, dar ne dăm seama că unele ne creează mai multă supărare decât beneficiu.

Cele care nu ne apreciează timpul, mereu întârzie. Cele care nu ne apreciează munca, nimic nu le place din ceea ce facem, chiar şi materialele ni le i-au din mână, ca să ne arate că ele ştiu mai bine. Sunt altele care chiar nu fac mare lucru, dar pur şi simplu nu sunteţi pe aceeaşu lungime de undă, niciodată nu aveţi subiect de discuție sau dacă se iveşte ceva despre ce să purtaţi o conversaţie aveţi păreri total diferite…

Tu nu mai ştii cum să mânuieşti situaţia, ce să faci, doar simți că stomacul îți sare în gât când observi că peste două zile are programare, şi suspini şi parcă 40 de kg de piatră pică de pe inima ta când pleacā şi ştii ca 3- 4 săptămâni poți lucra liniştită…

Dar ce poţi face când simți că ți-a ajuns şi nu vrei să îţi distrugi sănătatea, dacă ai vrea să lucrezi într-un mediu plăcut cu o clientelă simpatică, mai ales după ce te-ai luptat aşa mult pentru aţi forma clientela?

1. Nu ai ce face, trebuie să selectezi… Dar cum?

Cea mai sinceră şi dreaptă variantă nu este chiar şi cea mai paşnică. Dacă îi spunem față în faţă ce avem de spus de multe ori generăm doar conflict şi nu facem nimic decât să primim o evaluare de nota 1 pe pagina noastră de Facebook sau ne face o reputație mai puțin favorabilă în oraşul nostru, unde nu tot timpul ne vom putea apăra şi spune punctul de vedere.

Aşa că rămâne să nu spunem tocmai adevărul…

Din fericire eu doar la începutul carierei a trebui t să selectez, după care am fost nevoită să mai reduc din cauza cursurilor de perfecţionare pe care le ţin, dar normal au fost şi care singure au  ales să nu mai vină, deoarece dacă am primit ceva sarcină neaşteptată de la firmă a trebuit să reprogramez clientele.

Părerea mea este că cea mai eficientă metodă este daca le scrii mesaj (aşa chiar şi manichiuristele care se înroşesc sau sunt mai fricoase de felul lor vor fi avantajate). Te adresezi frumos, mai scrii de exemplu: Din păcate trebuie să îți spun o veste rea. De la începutul lunii mai voi participa la un curs/ bunica nu mai poate avea grijă de copii/ copilul necesită mai mult timp şi atenție/ sunt suprasolicitată şi la recomandarea medicului trebuie să o i-au mai moale cu munca, etc., etc., din păcate nu voi mai putea să programez din mai doar manichiuri cu ojă semipermanentă sau manichiuri de salon foarte simple. Din acest motiv te anunț din timp să ai timp să îți cauți o altă manichiuristă! Nu vă supărați pe mine, dar nu am avut de ales şi a trebuit să i-au această decizie pentru familia/ sănătatea mea. Mulțumesc pentru înțelegerea ta!

2. Nu există programare

Este o variantă să notăm pe toată lumea în agendă, toate programele, chiar şi pe cele care nu există (cu creionul, pix care se poate şterge). Când clienta vrea să se programeze din nou, poţi deschide agenda şi va vedea şi ea că este plină…Îi spui că o anunţi dacă cineva renunță la programare, dar acum nu ai ce face.

3. Uneori e îndeajuns doar să o cerţi puţin pe clientă!

Există tipul acela de clientă, care ți s-a urcat în cap doar pentru că i-ai permis totul şi ai fost dispusă la orice. Este ca şi un copil răsfățat. Dacă toate sunt aşa întotdeauna cum crede şi vrea el, atunci dacă îi spui nu se aruncă de pământ.

Acest tip de client trebuie tratat cu încredere. Nu trebuie lăsat să se gândească încă jumate de oră, când tu deja ai aplica culoarea pe unghie! Trebuie să îi apui că după pregătirea unghiei să îți spună numărul gelului pe care îl vrea, dacă nu se poate decide îi aplici ce a avut inainte.

Oferă touși înainte de întreținere puțin ajutor, recomandă-i şi discutaţi despre ce îşi doreşte.

Dacă întârzie îi spui că din păcate nu mai ai timp decât pentru ojă semipermanentă (şi nu te laşi nici dacă începe să insiste şi să se roage de tine! Dacă nici faptul că eşti horărâtă nu te ajută, atunci vine în ajutor unul din punctele de mai jos).

4. Singular persoana a treia

Însuşeşti peroana imaginară “Ana” cu aceleaşi trăsături enervante ca şi clienta ta, apoi îi povesteşti clientei tale despre Ana, care deja a treia oară nu vine la programare, întârzie, ca eşti sătulă deja şi dacă aşa continuă va trebui să vă luaţi adio, deoarece este insuportabil că nu te tratează ca pe o peroană, că noaptea îți scrie mesaje, etc. Dacă nici aşa nu se schimbă nimic, aplicăm punctul 1-2.

Cred că toate astea sunt soluţii omeneşti şi funcţionează bine în practică!

Dacă credeți că voi oferiți totul, nu vă lăsați clientele să nu vă respecte munca!

Pentru că şi eu lucrez la salon şi probabil multe din clientele mele vor citi acest articol, vreau să clarific un lucru, că vă ador şi că dacă abia găsim un loc liber pentru programare nu este pentru că vreau să scap de voi, ci pentru că uneori e chiar foarte greu să lucrezi la două saloane şi să faci față la nivel de trainer internaţional în acelaşi timp, dar ştiţi că nu aş face asta dacă voi nu aţi fi importante pentru mine!

La toata lumea le doresc cliente ca şi voi, care vă lăsaţi pe mâna mea, aveţi încredere în mine, uneori atât de mult încât nici nu vă uitați decât la final la unghii, când sunt gata deja!

Vă doresc multe unghiuţe superbe şi multe dialoguri sincere cu mine! 🙂

Distribuie postarea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


X