Cum comunici scumpirea serviciilor tale?

Cum comunici scumpirea serviciilor tale?

A fost subiectul săptămânii în comunitatea BrillBird. Este un subiect des abordat între manichiuriste, deoarece nimeni nu şi-ar dori să îşi piardă clientela, dar cum prețul produselor se scumpesc, participi la tot mai multe cursuri de perfecţionare, până la urmă trebuie să reflecte acest lucru şi prețul serviciilor.
Tot timpul este un subiect delicat ceea ce are legătură cu banii, dar noi v-am rugat pe voi, pe cele din comunitatea BrillBird, ca nu despre asta să se vorbească, ci despre COMUNICARE. Cu ajutorul căruia se poate porni un râzboi sau se poate face pace, depinde cum tratăm situația, de aceea este important cum comunicăm sau scriem online mai ales când este vorba de scumpirea serviciilor.

● SUBIECTUL SĂPTĂMÂNII ●

COMUNICAREA SCUMPIRII SERVICIILOR

Împărtăşează-ne experiențele tale, sau chiar nelămuririle şi întrebările tale.
Scopul nu este de a vă căuta în portofele, ci cum COMUNICI cu clienta atunci în caz de scumpire a serviciilor!
Cine cum procedează sau cum să nu o facem sub nici o formă.

SĂ VEDEM CE AM DISCUTAT!



Următoarele comentarii le-ați scris din experiențe proprii. Unele păreri care ar putea fi de folos le-am extras. Credem că este important ca în această meserie că  profesioniştii ar trebui în oarecare măsură să se mişte împreună.

Eszter:
” De la 1ianuarie am scumpit cu 7 Lei serviciile. La sfârşitul lunii noiembrie, începutul lui decembrie am început să le anunț pe cliente despre şi apoi le-am mai reamintit când am început să le fac programarea pe luna ianuarie, ca să poată decide dacă îşi permit sau nu această mărire de preţ şi dacă li se încadrează sau nu în buget. Din fericire nu am avut conflict cu nimeni ( bat în lemn) adaug faptul că am avut prețuri de începătoare încă, deoarece lucrez doar din septembrie cu normă întreagă. Data viitoare îmi doresc în jurul lunii octombrie să mai măresc prețul, cred că oamneii acceptă mai bine aşa decât scumpirile din luna ianuarie.
Părerea mea este că e important să le anunțăm din timp, ele văd că lucrez cu produse de calitate (asta de multe ori şi specific), că merg la foarte multe cursuri de perfecționare şi  particip la concursuri, etc.
Observ că sunt mulțumite de munca mea, le prezint tot timpul noutăți, şi cred că pânâ e aşa nu le pare rău pentru cei 7 Lei în plus. “

Gyöngyi:
“Când am început din nou să lucrez şi scopul a fost să îmi fac clientelă, am încercat să lucrez cu prețuri rezonabile. Încă nu percepeam bani în plus pentru modele sau pentru strasuri. În acest an însă după multitudinea de cursuri la care am participat, percep taxă în plus pentru model şi strasuri. Nu îmi ridic prețurile în luna ianuarir ca să le resimtă clientele pentru că sunt importante pentru mine, nu după cheltuiala de Crăciun vreau să le supțiez portofelul, ci odată cu data de 1 februarie scumpersc serviciile de bază. Pe cele de bază nu le scumpesc cu mult. Dar pentru modelele le pun sa platească. Dar aici clientele vor putea să decidă ca suma X de bani în luna aceea le încape sau nu în buget, sau eventual aleg ceva simplu sau fară model.  Putem clarifica aceste aspecte atunci când începem manichiura, ce îşi doresc şi la ce preț este. Deja în noiembrie încep să le aduc la cunoştință ce, cât şi de ce. Experiența a fost următoarea: toate clientele în ciuda scumpirii s-au programat pe luna următoare. Strasurile până la 10buc le dau gratis, se bucură mult pentru asta! Şi nici faptul că la țară nu pot lucra cu prețuri de oraş nu este de neamintit. Sunt multe manichiuriste, dar puține cu adevărat bune! Dar dacă scumpesc cu mult clienta pleacă la o altă manichiuristă mai ieftină, chiar şi dacă nu lucrează la fel de calitativ. Am avut cliente care mi-au spus pe față că au plecat de la manichiurista lor din acest motiv, că a scumpit serviciile prea mult dintr-o dată.”

Diana:
“Fundamental încerc să păstrez comunicarea cu clientele mele pe pagina mea de afaceri. De 3-4x pe an le scriu, de exemplu: înainte de sărbători sau dacă se iveşte o problemă. În aceste cazuri le descriu mai amplu experiențele, le comunic dorințele şi aşteptările mele, uneori mai haios ca să nu fie loc de supărare. În luna ianuarie sub nici o formă nu scumpesc serviciile, deoarece nu vreau să le şochez la prima întorsătură, oricum e atât de grea prima lună din Anul Nou. De aceea se întâmplă în februarie, asta le expun frumos prin scrierile mele pe pagină, dar oricum înainte cu două luni le comunic deja să se poată pregăti. Aşa şi ele ştiu că din motive externe trebuie să facem mărirea şi nu că vrem să ne îmbogățim din asta.”

Arven Nails:
“De 2 ani lucrez în domeniu. Până acum am lucrat acasă, cu prețuri de acasă. (mult mai ieftin decât altele, ca să vină clientele la mine acasă). În noiembrie însă mi-am deschis mult aşteptatul salon. În pețul serviciilor am calculat  produsele de calitate, cheltuielile şi în special să nu mai fie nevoie de scumpirea serviciilor în viitorul apropiat. Clientele pe care le-am avut nu s-au îmbufnat din cauza prețurilor. S-au bucurat că în sfârşit lucrez în oraş, deoarece au aşteptat de mult acest lucru! Am acumulat o mulţime de cliente noi şi sunt mulțumite de prețurile cu care lucrez şi cu ce primesc în schimb.”

Evita Nails
“Nu văd rostul comunicarii creşterii tarifului. Se înțelege de la sine că prețurile se scumpesc peste tot. La mine se uită pe lista de prețuri din ce dată sunt valabile. Niciodată nu abordez separat acest subiect! Cine are nevoie de serviciile tale va plăti pentru ele.”

Felicia:
“Recent am postat şi eu pe pagina mea de socializare, faptul că din 1 martie voi mări prețurile, respectiv am lipit asta şi pe lampa UV. În acest mod toată lumea are timp să se pregătească şi dacă aş uita să le comunic pe lampă observă cu siguranță.”

Adrienn:
“Anul trecut de două ori am mărit prețurile, la începutul primului an. Am modificat întreaga listă de prețuri, a fost prea detailată şi clientele nu s-au prea descurcat cu ea. Am avut unele servicii care au rămas la vechiul preț, au fost care s-au marit cu 3-4 Lei. Mai târziu în septembrie din cauza formei de impozitare pe care am ales-o am fost nevoită să ridic prețul cu 10-15 Lei, din timp cu multe luni înainte le-am anunțat pe clientele mele. Am avut cliente care mi-au dat de înțeles că pentru ele este prea mult deja, am luat la cunoştință şi ne-am luat frumos la revedere, dar au venit în locul lor altele, deci nu am avut de pierdut.”

Distribuie postarea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


X